IMG_1078.jpg

Huomenta! 

Pari sanaa nykypäivän somesta. Näin pienen lapsen äitinä on puhelimen käyttöä ja somea alkanut miettimään uudelta kannalta. Missä määrin on ok jne. Tästähän sais kirjotettua kilometrin mittaisen tekstin ja on ainainen puheenaihe.

Lähinnä se mitä itse aiheesta miettinyt on se miten paljon somessa ja netissä ylipäänsä on asioita. Joskus netissä oli lähes aina siksi että oli yhteydessä kavereihin ja sitä se on vieläkin. Monet kuulumiset olisi varmasti vähäisempiä mikäli sitä kautta ei yhteyttä pitäisi. Mä en sitä pidä sen huonompana asiana, musta sillä ei ole väliä soitanko vai kirjotanko viestiä. Jos taas ajatellaan lapsen kannalta niin voisin jopa ajatella niin, että onko parempi että äiti roikkuu puhelimessa ja puhelun aikana mun mielestä pystyy huonommin huomioimaan lasta kun taas että on yhteydessä somen kautta, silloin puhelimen voi laittaa pois ja jatkaa kun taas ehtii. Toki siis toiset tykkää enemmän puhua kun taaa itse oon tällanen kirjottelijatyyppi muutenkin :)

Sekä se mitä oon miettinyt on se miten paljon kaikki muu internetissä on lisääntynyt. Musta tuntuu et itse ainakin teen siellä nykyään niin paljon muutakin kun keskustelen kenenkään kanssa. Mikä tahansa asia mikä tulee mieleen etten tiedä vastausta... internet. Mietin mitä ruokaa tekisin... internet. Yleisesti ohjeita mihin vaan...internet. Sisustusideoita... internet. Blogit, voisi ehkä verrata kirjojen lukuun? Pankkiasiat...internet. Shoppailu...internet. Kaikki on netissä. Tähän lisänä kamera on puhelimessa, sillonkin käyttää puhelinta.

Tavallaan välillä itseä on alkanut oikeesti jopa ärsyttämään miten paljon puhelin ja pädi on käytössä, mutta kun kaikki on siellä. Sillon jos teen jotain muuta niin toki en siihen puhelinta tarvitse. 

Oon ollut parilla etelänlomamatkalla, jolloin en puhelimesta nettiä käyttänyt, enkä käynyt facebookissa viikon aikana vaikka hotellilla siihen mahdollisuus olis ollut ja sellanen tekis kyllä hyvää! Sanoinkin tässä muutama viikko sitten että pidän somettoman päivän, mihin mulle todettiin että et sä pysty. Pystyn mä, ei se siitä oo kiinni. Se vaan on niin jokapäiväistä että sieltä jopa "tarvitsee" asioita. Ehkei se edes ole some mistä pitäisi pitää taukoa, vaan puhelin ihan ylipäänsä. Päivä jolloin vain soittaisi/tekstaisi ja vastaisi puheluihin ja viesteihin. Sen päivän mä vielä pidän!  


-Hannela